Isnin, 21 Disember 2015

KEMBARA MENCARI CERITA PALING PELIK
Skrip 4.6



Kembara diteruskan untuk mencari ilham dalam pembentukan cerita. Bahan mentah dari segala cerita sudah ada cuma penyusunan jalan cerita sahaja yang perlu diposisikan dengan secara cermat agar pembaca akan mendapat sebuah cerita yang menarik dari pengalaman yang dikutip. Buku yang menjadi rujukan adalah 'Di benua buta' karya Mana Sikana. Buku tersebut mengandungi berbagai kisah yang menarik dan bagi saya ia agak bermutu. Saya akan cuba usaha untuk mendapatkan sumber dan memang semua itu adalah kerja saya dalam menjalankan proses mencanai CERITA PALING PELIK. 

Saya yakin banyak lagi cerita yang perlu dibongkar untuk diperdengarkan pada kita semua. Saya akan mencari dan terus mencari. Ia tidak akan terhenti di sini. Masih banyak yang perlu dicari. Itu semua adalah kerja saya. 

Tiada ulasan: